נח ניב - עמילות נכס ושילוח בינלאומי

איך מתכננים שילוח בינלאומי ולמה זה חשוב?

חיפוש פוסטים
פוסטים אחרונים

 

יבואנים רבים פונים אלינו בפעם הראשונה בעקבות תקלות ועיכובים חוזרים ונשנים בהגעת ושחרור הסחורה מעבר ללוח הזמנים המתוכנן ומעבר לתקציב שתוכנן, היוצר מבחינתם "צוואר בקבוק" מול הלקוחות והספקים ומשבש את שרשרת האספקה שלהם, ובעלויות גבוהות שמכרסמות ברווח של המוצר

בחברת נח ניב אנו מאמינים שתכנון נכון של השילוח הבינלאומי, תוך לקיחה בחשבון של כל הגורמים המשפיעים על הגעת הסחורה ליעדה ושחרורה בזמן, מאפשרים לנו לעמוד בהתחייבותנו כלפי היבואנים.

אז.. אילו גורמים עלולים לעכב את הגעת ושחרור הטובין שלכם ומה כדאי  לקחת בחשבון מראש?

– משקל ונפח הסחורה – האם אנו מעבירים מכולות, קרטונים, מזון, רכבים או מסמכים? אנו ניקח בחשבון את סוג הסחורה ונתאים לה את דרכי השילוח הזמינים והטובים ביותר עבורה.

כמו כן, לפי משקל הסחורה נדע להתאים עבורכם את סוג התובלה – ימית או אווירית- השיטות הנפוצות ביותר ליבוא ויצוא בישראל בשל הגבולות הפוליטיים שלנו.

 

שילוח אווירי או שילוח ימיכמובן שמשלוח אווירי, נחשב מהיר יותר. אך במידה ומשקל הסחורה המיובאת עולה על משקל ונפח גבוהים יותר , העסק הופך ליקר יותר מאשר שילוח בינלאומי ימי, לכן יבואנים רבים מעדיפים את השילוח הימי בייבוא סחורות גדולות.

מצד שני- לא כדאי לייבא משלוח קטן הרי שישנן תמיד הוצאות יבוא קבועות- וכמה שהמטען יהיה גדול יותר- וערך הטובין גבוה יותר כך שההוצאות הקבועות יתגמדו בתוך העסקה כולה

 

המדינה ממנה אתם מייבאים – למשל, הידעתם שנמל רוטרדם נחשב ליעיל ביותר ובעל תשתית הנמלים הטובה ביותר בכל אירופה? הולנד ידועה כ"מלכת הסטוקים" של היבואנים ונחשבת ליעד מועדף לייבוא סחורה לישראל. מסלול הסחורה בין המדינות הינו חשוב על מנת להעריך את זמן ההגעה לישראל.

ובנוסף לישראל הסכמי סחר בינלאומיים עם מדינות רבות, לכן יכול להיות שעלות מוצר בטאיוואן, הודו וכו' יהיה זול יותר מאותו מוצר שמיוצר שאירופה,ארה"ב, טורקיה וכו' אבל חיסכון תשלום המכס של 6-12% עלול לשנות את החלטתנו היכן לרכוש את  אותו מוצר. מצד שני אולי המוצר שאנו מייבאים פטור מתשלום מכס  אז לא נתחשב בעלות ואיכות המוצר, אלא בעלות ומשך ההובלה דווקא.

אי הגשת הניירת לשחרור סחורה –  תהליך-שחרור מזורז ויעיל יתאפשר במידה רבה, אם הסוכנים והיבואנים ימציאו מסמכי יבוא תקינים ובזמן אמת. לרבות: חשבון ספק מסחרי, פירוט אריזות, במידה ויש צורך להמציא טופס שוק, תעודת מקור , הוכחת איוד למשטחי העץ, מסמכי תקינה אנליזות וכו'.

לא צירפתם אישורים ותעודות חשובות? תתכוננו לעיכוב.  יש לצרף מסמכים הנוגעים לחוקיות-היבוא, הגבלות על היבוא, אישור מכון התקנים וכיוצא בזה.

 

לסיכום, ישנם פרמטרים רבים מאד אשר יאפשרו או יעכבו את הגעת הסחורה ליעדה בזמן. לכן חשוב לעבוד עם חברת שילוח בינלאומי וסוכן מכס מקצועי שמכיר את המוצר אותו אתם מבקשים לייבא והוא ינחה אתכם  מתי כדאי להמציא את אותם מסמכים על מנת שיספיק לבדוק טעויות בזמן אמת, להכין עבורכם אישורי יבוא במידת הצורך ואחרי כל זה- כמובן לשחרר את מטענכם היקר בזמן המהיר ביותר, בעלות הנמוכה ביותר

והכי חשוב- עם חיוך והכרת תודה על שיתוף הפעולה ביננו.

דילוג לתוכן