נח ניב - עמילות נכס ושילוח בינלאומי

מכס יבוא אישי

חיפוש פוסטים
פוסטים אחרונים

על פי החוק, כל הכנסה של סחורה שיוצרה בחוץ לארץ לתוך ישראל מוגדרת כפעולת יבוא. ההגדרה כוללת גם יבוא באמצעות שילוח בינלאומי וגם הבאה עצמית של המוצר לתוך גבולות הארץ. בתוך תחום היבוא קיים היבוא המסחרי המוכר לכולם והוא נחלתם של בעלי עסקים וחברות שונות, אך קיים גם תחום של יבוא אישי של מוצרים, שכולל בתוכו את כל הסחורה שמיובאת לארץ שלא לצרכי מסחר.

ישנם מקרים רבים בהם אנשים נזקקים ליבוא אישי של מוצרים לארץ. לעתים מדובר באנשים שמעוניינים לרכוש מוצרים שאינם קיימים בארץ, או שמחירם זול משמעתית מעבר לים, כמו מכוניות וחלקי חילוף לרכבים ולמוצרי חשמל. ישנם מקרים בהם מדובר בתושבים חוזרים שיצאו לשליחות ומעוניינים להחזיר ארצה את כל ציודם שנרכש בחו"ל. הדבר נכון כמובן גם לגבי עולים חדשים שמגיעים ארצה.

כל מי שבוחר לייבא מוצרים באופן אישי, מאיזו סיבה שלא תהיה, צריך לעבור תהליך מסודר של יבוא ולברר פרטים רבים אודות כדאיות ההובלה. הדרך הטובה ביותר לטפל במצבים כאלו הוא לשכור את שירותיו של עמיל מכס מומחה שיודע לטפל ומכיר את כל התנאים, ההגבלות והתשלומים הקשורים ליבוא אישי.

במה יטפל עמיל מכס בתהליך יבוא אישי

כפי שצוין קודם לכן, יבוא אישי איננו תהליך פשוט וכדאי מאוד להיעזר בשירותי עמילות מכס מקצועיים כדי לייבא לארץ בצורה חוקית ותוך הקפדה על כל התנאים הנדרשים.
עמיל מכס הוא הגורם המוסמך לתת יעוץ ולרכז את כל הפעולות בתחום היבוא יצוא. הבדיקות והנושאים בהם מטפל עמיל מכס בתחום היבוא האישי הם:

*בירור עלויות היבוא- עלויות המשלוח במדינת המוצא ובישראל ועלות השילוח הבינלאומי יכולות להשפיע באופן משמעותי על העלות הכוללת של היבוא האישי ולכן כדאי לערוך בירור מוקדם לבירור כדאיות העסקה. בנוסף, כל נושא המיסוי מהווה גורם מכריע בהחלטה כיוון שלפעמים נוצרים מצבים בהם מוצר שזול יותר לרכוש בחו"ל, הופך ליקר יותר בעקבות העלויות הנלוות. עמיל מכס יספק ללקוח את כל המידע על מנת שיוכל לקבל החלטה מושכלת.

*טיפול בטפסים רשמיים- תחום היבוא יצוא כולל בתוכו הרבה בירוקרטיה. על מנת לייבא מוצרים לארץ יש למלא טופס הצהרת מכס בהתאם לשווי המוצרים המיובאים. הצהרת מכס מקוצרת מתאימה למוצרים ששווים עד 400 דולר. והצהרת מכס מפורטת, שכוללת פרטים רבים יותר, שמתאימה למוצרים ששווים 400 דולר ומעלה. עמיל המכס מוסמך לטפל בכל נושא מילוי הטפסים והגשתם לרשויות המכס בצורה מקצועית ומסודרת.

*טיפול במקרים מיוחדים- ישנם סוגים של סחורות שדורשים אישורים מיוחדים על מנת ליבאם לארץ, כמו צמחים, חלקי חילוף לתעשיית הרכב, מותרי תקשורת שונים ועוד. עמיל מכס הוא הגורם המומלץ לטפל במצבים אלו כיוון שהוא מכיר את כל ההגבלות ויודע להדריך את היבואן כיצד לקבל את האישורים הנדרשים בצורה חוקית.

ניתן לראות כי יבוא בכלל ויבוא אישי בפרט הוא נושא במצריך מקצועיות ויסודיות אשר האזרח הפשוט אינו בקיא בפרטיו. על כן כשאי לכל מי שרוצה לעסוק ביבוא כזה או אחר לחפש חברה מומלצת בתחום עמילות המכס שתרכז את כל הטיפול בכך עבורו.

דילוג לתוכן