נח ניב - עמילות נכס ושילוח בינלאומי

רכב ביבוא אישי מכס

חיפוש פוסטים
פוסטים אחרונים

המחירים הגבוהים וחסרי הפרופורציה של רכבים חדשים בישראל מובילים אנשים רבים לחפש פתרונות חלופיים. יש המסתפקים בקניית רכב ישן יותר ויש המפקידים על רכישת רכב חדש בדרכים חלופיות.

אחד הפתרונות המובילים הוא רכישת רכב חדש באמצעות יבוא אישי. לכן, בשנים האחרונות ניתן לראות פריחה בתום של יבוא אישי של רכבים לארץ. אמנם מדובר בתהליך לא פשוט ועם הרבה בירוקרטיה, אך כעסקה כוללת מדובר באפשרות כדאית הרבה יותר מאשר רכישת רכב מהיבואנים המורשים בארץ.

כאשר מתעניינים ביבוא אישי של רכבים, חשוב מאוד לפנות לחברת שילוח בינלאומי שמתמחה בתחום. היא זו שתפתור את כל הקשיים הבירוקרטיים המורכבים ותקל על הצרכן להשלים את העסקה על הצד הטוב ביותר.

יבוא אישי של רכב לארץ יכול לנבוע ממספר סיבות. הסיבה הנפוצה ביותר, כפי שהוזכר קודם לכן, היא עלות הרכב שבדרך כלל כדאית הרבה יותר מאשר רכישת רכב חדש בארץ. סיבה נוספת לרכוש רכב ביבוא אישי היא שזה מאפשר לרכוש דגמים שלא קיימים אצל המשווקים המורשים בארץ ולמעשה פותח את כל שוק הרכב העולמי בפני הצרכנים. כך גם לגבי אספני רכבים שמחפשים דגמים ישנים בכל העולם.בנוסף, ישנם מקרים בהם יש לרכוש רכבים מותאמים אישית כמו במקרה של רכבי נכים שונים, שלא ניתן לבצע בארץ.

החוק בישראל מאפשר לכל אזרח לבצע יבוא אישי של רכב במידה והוא עומד בכל התקנות וההגבלות שנקבעו. בין היתר התקנות כוללות הגשת בקשה מסודרת ליבוא אישי במשרד התחבורה, הצגת רישיון נהיגה ישראלי תקף, הוכחה כי בכרב המיובא קיימת מערכת לבקרת יציבות ועוד. בנוסף, ישנן הגבלות שונות שיש לשים אליהן לב- יבוא אישי מותר רק עבור רכבים פרטיים ולא מסחריים ועל הרכב להיות חדש- עד שנתיים ממועד יצורו בעת היבוא. כמו כן, כל אדם יכול לבצע יבוא אישי של רכב עד פעמיים בשנה ולא יותר.

 

כיצד מתבצע תהליך יבוא אישי של רכב

 

לאחר הגשת בקשה רשמית למשרד התחבורה ליבוא אישי של רכב, כדאי לפנות מיד לחברת שילוח בינלאומי שמתמחה בתחום. לאחר אישור הבקשה, מתחיל תהליך בירוקרטי ארוך וסבוך שמומלץ להפקיד את הטיפול בו לאנשי מקצוע מחברת השילוח. התהליך כולל השגת מסמכים רבים ואישורים שונים מארץ המוצא של הרכב, הובלה מסודרת של הרכב לארץ ושחרורו מהנמל לאחר הגעתו. חברות שילוח בינלאומי שמתמחות ביבוא אישי יודעות ללוות את הרוכש מרגע קבלת האישור ממשרד התחבורה ועד לקבלת הרכב על ידו. יש לקבל את הרכב בארץ המוצא, להובילו לישראל בבטחה ולהעבירו ללקוח. כל התהליך מתבצע ביעילות ובמקצועיות על ידי חברת השילוח. מאחר ורכב הוא מוצר גדול וכבד, הוא יועבר תמיד באמצעות שילוח ימי ולא אווירי. הרכב מובל לארץ ומגיע לאחד הנמלים הפעילים, שם חברת השילוח דואגת לשחררו ולהעבירו ללקוח. הליווי של חברת השילוח כולל כמובן גם ביטוח ואחריות לשלומו של הרכב לכל אורך מסעו מארץ המוצא ועד הגעתו ללקוח.

 

ניתן לראות כי יבוא אישי של רכב אינו תהליך פשוט ולכן לא כדאי לבצעו באופן פרטי, אלא לסמוך על אנשי המקצוע הנכונים על מנת להשלים את העסקה כראוי.

דילוג לתוכן