נח ניב - עמילות נכס ושילוח בינלאומי

יבוא ויצוא- איך לבחור מאיפה ולאן?

חיפוש פוסטים
פוסטים אחרונים

יבוא יצוא- איך לבחור מאיפה ולאן?

אומרים שאחת הבעיות הגדולות של האדם המודרני בעולם המערבי, היא עודף בחירה. כשהכפר הגלובלי כל כך קטן, וסין נמצאת ממש מעבר למסך המחשב או לקו הטלפון, האופציות הן כמעט בלתי מוגבלות. אז איך בוחרים? איך יודעים מה הם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהמדינות עבור התחום של יבוא יצוא?

בשביל להבין עם איזו מדינה הכי כדאי לנו לעבוד עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות.

שאלה ראשונה היא מה המוצר שלנו? זו נשמעת שאלה טריוויאלית אך זה חשוב ואף הכרחי להתחבר למוצר שלך. מכיוון שאת רוב המוצרים ניתן למצוא ביותר ממדינה אחת, כדאי לבחון את כל האפשרויות לפני שמתחילים לעבוד.

לכל מדינה תחום התמחות משלה. למשל, ישראל מתמחה בין היתר בהייטק, חקלאות ונשק. ארה"ב מתמחה במגוון רחב מאוד של מוצרים כמו הלבשת יוקרה, תעשיית הרכב, נפט, מזון ועוד ועוד. סין הפכה להיות השוק המרכזי ורוב המוצרים שמסתובבים היום בכדור הארץ מיוצרים בסין. היא יודעת לייצר כמעט הכל ואולי תופתעו לשמוע שרמת הייצור יכולה להיות גבוהה מאוד.

אחרי שמצאת את המדינה שמייצרת את המוצר שלך בצורה שהכי מתאימה לך, תשומת הלב צריכה לעבור חזרה אלינו, לישראל. לישראל הסכמי סחר עם הרבה מדינות מה שנותן יתרון אדיר של הורדת עלויות. לדוגמה, "דיפרנט נעליים", היבואן הבלעדי של  המותג כפכפי הוויאנס, מייבא את הסחורה מברזיל. ברזיל, יחד עם פרגוואי, ארגנטינה ואורוגוואי, היא חלק מגוש מרקורסור מה שמאפשר לייבא ללא מכס את המוצר האיכותי והמקורי. אם היה מייבא מסין לדוגמה, היה משלם מכס על הכפכפים.

קיימות הגבלות מסחר שונות שצריך להתחשב בהן, החל מטובין מסוימים שאסורים על ייבוא וכלה באיסור מסחר עם מדינות אויב.

כאן  תוכלו למצוא הסבר על הסכמי הסחר, את רשימת ההסכמים המלאה והעדכנית וכן פירוט על הגבלות הסחר.

עניין נוסף שצריך לשקול הוא המרחק. תמיד עדיף להקטין ככל האפשר את המרחק בין הספק לבינך. מרחק זה מתרגם לזמן ועלויות שעולות עם המרחק. בנוסף, מרחק גדול יותר אומר שההובלה צורכת יותר דלק מה שמזהם מאוד את כדור הארץ ומעלה את זיהום האוויר, הים והיבשה.

למרות שעולמנו קטן ונגיש, מומלץ להגיע פיזית ליצרן, להתרשם באופן אישי מהספק שלך ולתת לו את האפשרות להתרשם ממך, הלקוח שלו. בצורה זו תוכלו לראות את פס הייצור, את תנאי העבודה והסביבה הכללית בה מוצר שלך מיוצר. זה נכון שקיימים אנשי עסקים שעובדים יחד במשך שנים ומעולם לא נפגשו, אך אין שני למגע האנושי.

עודף בחירה יכול להיות דבר חיובי, רק צריך לדעת לבחור נכון.

דילוג לתוכן