נח ניב - עמילות נכס ושילוח בינלאומי

יבוא סחורות לישראל- מותר ואסור

חיפוש פוסטים
פוסטים אחרונים

בחברה המודרנית בה הצרכנות היא מרכיב כל כך מרכזי, התחום של יבוא סחורות מחו"ל גדל וצומח כל הזמן, גם ברמת היבוא האישי וגם ברמת היבוא המסחרי.

יבוא אישי הוא פתרון עבור אנשים המעוניינים להשיג מוצרים שלא ניתן להשיג בארץ או שמחירם זול משמעותית מעבר לים. בדרך כלל, יבוא אישי מתמקד בתחומי הרכב והאופנה. יבוא של סחורות בכמויות גדולות מסווג כבר באופן שונה, כיבוא למטרות מסחר המוני. ההבדל המשמעותי בסיווג בין יבוא אישי ומסחרי הוא בתחום המיסוי הנדרש על הסחורות וכמובן מבחינת ההיבטים המשפטיים הנוגעים לו.

כאשר עוסקים ביבוא לישראל, מכל סוג שהוא, ישנם כללים וחוקים שחשוב מאוד להכיר ולציית להם כדי להימנע מעבירה על חוקים מתוך חוסר ידיעה. ההגבלות בענף היבוא לארץ נוגעות לתחומים שונים וכדאי מאוד לפנות לאנשי מקצוע מתחום עמילות המכס על מנת שידעו להדריך ולתת מענה כך שהיבוא יעשה בצורה חוקית ואמינה.

על מה חשוב להקפיד ביבוא סחורות לישראל

-בדיקת ארץ המוצא של הסחורה- על פי חוק, יבוא יצוא ממדינות אויב אסור בתכלית האיסור. למדינה עם יחסים דיפלומטיים מורכבים כמו ישראל, חשוב מאוד לשמור על הכללים ולא ליצור קשרי מסחר עם גורמים עוינים. על כן קיימת רשימה של מדינות שמהן אסור לייבא סחורות לארץ וכמובן גם אסור לייצא אליהן. רשימה זו משתנה מדי פעם על מצב היחסים הדיפלומטיים עם כל המדינה. ישנן מדינות שהמסחר איתן אסור לחלוטין וישנן מדינות מהן ניתן לייבא אך ורק באישור מיוחד של משרד התמ"ת כמו קובה, קמבודיה ועוד. בדיקה זו חשובה במיוחד לפני תחילתו של תהליך יבוא סחורה לישראל.

-בדיקת סוג הסחורה- ישנם סוגים שונים של סחורות שדורשים אישורים מיוחדים מגורמים רלוונטיים לפני הבאתם לישראל. עמיל מכס מקצועי יוכל לעזור בבדיקות הנדרשות ובקבלת האישורים המתאימים. קפה, תבלינים ומוצרי מזון שונים, צמחים, חלקי חילוף לרכבים ועוד הם מוצרים שחייבים אישור מיוחד על מנת להכניסם לארץ. על מנת לקבל אישור יבוא למוצרים מסוגים אלו, יש לפנות לגורמים המתאימים בגוף הציבורי האחראי בתחום- משרד החקלאות, משרד הבריאות, משרד התחבורה וכו'.

-בדיקת שיעור המס על הסחורה- שיעור המס על סחורות נקבע בהתאם לסוג שלה. סיווג סחורה מקצועי מתבצע על ידי מומחים בתחום של עמילות מכס. על מנת לבדוק כדאיות של יבוא מוצרים מסוימים, חשוב מאוד לדעת מראש מה יהיה שיעור המס שצריך לשלם בעבורה למכס. ישנם מקרים בהם לא משתלם לייבא מוצרים מחו"ל למרות שהם זולים יותר, כיוון ששיעור המס עליהם גבוה מאוד.

על מנת לבדוק את כל התחומים הנ"ל וכן לקבל שירות מקצועי של ליווי הסחורה עד להגעתה ליעדה בארץ, מומלץ לשכור את שירותיה של חברת עמילות מכס מנוסה ומקצועית שתהווה גורם מקשר עם כל הרשויות ותקפיד על הליך יבוא תקין, חוקי ויעיל.

דילוג לתוכן