נח ניב - עמילות נכס ושילוח בינלאומי

כיצד נבחר חברה לשירותי עמילות מכס?

חיפוש פוסטים
פוסטים אחרונים

כאשר סחורה מגיעה לארץ, בין אם באמצעות שילוח אווירי או ימי, היא חייבת לעבור תהליך של שחרור מהמכס, בטרם תוכל להגיע ליעדה. מדובר בתהליך מוכר וסטנדרטי בעולם היבוא והיצוא, אך עדיין זוהי פרוצדורה מורכבת הדורשת הכרות מעמיקה עם חוקי היבוא והיצוא במדינה והתמודדות מול מערכת בירוקרטית לא פשוטה בכלל. לשם התמודדות קלה וחלקה יותר עם התהליך, מקובל כיום להיעזר בשירותיה של חברה המתמחה בעמילות מכס. השוק בישראל מכיל כיום מספר גדול מאוד של חברות עמילות מכס, קטנות וגדולות, המציעות מגוון רחב של שירותים לעוסקים ביבוא או ביצוא סחורות. כיצד נבחר את חברת עמילות המכס המתאימה לנו? על כך במאמר זה.

מהי עמילות מכס?

שירותי עמילות מכס הם למעשה טווח רחב של שירותים שונים שמטרתם היא לסייע ליבואן או ליצואן העוסק בשילוח בינלאומי להתמודד עם התהליכים הבירוקרטים והלוגיסטיים הכרוכים בנושא. חברות עמילות מכס מעסיקות עמילי מכס או סוכני מכס מקצועיים, שתפקידם הוא לתווך בין היבואן/היצואן לבין רשויות המכס בארץ ולייצג אתם באופן רשמי אל מול הרשויות, כמו גם לדאוג לפתרונות לוגיסטיים הקשורים ביבוא וביצוא סחורות (אחסון, הובלה, פריקה והעמסה), ובאופן כללי לקצר ולייעל את התהליך כולו.

בין תפקידיה של חברת עמילות מכס:

– טיפול במסמכים וברישומים הכרוכים ביבוא/יצוא והגשתם לנציג המכס

– הדרכת הלקוח בכל הנוגע לסיווג הסחורות ובחירת סוג השילוח

– טיפול בתשלומי מסים ואגרות

– טיפול בביטוח המטען

– שחרור הסחורה מהמכס בארץ

– נוכחות במסוף הפריקה או ההעמסה של הסחורות

– שרותים לוגיסטיים שונים כגון אחסון, אריזה או הובלה יבשתית

– ליווי וייעוץ מקצועי של הלקוח לאורך כל התהליך

טיפים לבחירת חברת עמילות מכס

כשבוחרים חברת עמילות מכס כדאי ראשית לבצע סקר שוק מקדים. כאמור, כיום פועלות בשוק הישראלי לא מעט חברת עמילות מכס, כל אחת מהן מציעה חבילת שירותים שונה, והעלויות משתנות בהתאם. מכיוון שמדובר בשוק תחרותי מאוד מומלץ לקבל הצעת מחיר מכמה חברות.

בנוסף, חשוב לבדוק את המוניטין של החברה, עד כמה לקוחותיה מרוצים ממנה. מקובל מאוד לבקש המלצות מלקוחות קיימים של החברה הנעזרים בשירותיה.

חשוב לוודא שמדובר בחברה מקצועית ובעלת ניסיון, המקושרת בהסכמי סחר עם חברות אחרות בעולם, מה שעשוי לתרום להפחתת העלויות.

יש לוודא שהחברה בקיאה מספיק בתהליכים לשחרור מהיר של הסחורה ומכירה היטב את סוגיות המיסוי כך שתוכל לייעץ לכם כיצד לחסוך בעלויות.

לסיום, רצוי לבחור בחברה המספקת ליווי מקצועי צמוד אשר ילווה אתכם לאורך כל שלבי השילוח כך שלא תיאלצו להתמודד עמו לבד, ותוכל לספק פתרונות יצירתיים לכל מיני מכשולים העשויים לצוץ בדרך.

דילוג לתוכן