נח ניב - עמילות נכס ושילוח בינלאומי

שילוח בינלאומי ביבוא מסחרי

חיפוש פוסטים
פוסטים אחרונים

כל מי שרוצה להיכנס לעולם היבוא צריך להכיר את התחום אליו הוא נכנס. יבוא מוצרים מחו"ל הוא תהליך מורכב שדורש ידע ומקצועיות ברמה גבוהה. הדבר הבסיסי ביותר הוא להבדיל בין יבוא אישי ליבוא מסחרי. בעוד שיבוא אישי בדרך כלל מתמקד בסחורה שמיועדת לשימוש אישי כמו מכוניות ומוצרי צריכה שונים, יבוא מסחרי מתבצע במטרה לשווק את הסחורה ולמכור אותה ברחבי הארץ.

השלבים של יבוא אישי ומסחרי שונים בחלקם ועל מנת לבצע את תהליך היבוא באופן נכון ויעיל יש לשכור את שירותיה של חברת שילוח מקצועית שמתמחה בתחום המבוקש.

כל תהליך יבוא מתבסס בשלב הראשון על איתור מוצרים וספקים בחו"ל ומסתיים בשלב של הבאת הסחורה לארץ ושחרורה מהמכס בנמלי ישראל.תהליך של יבוא מסחרי ישנם ארבעה שלבים מרכזיים שחשוב להכיר טרם הכניסה לתחום.

 

השלבים של יבוא מסחרי

 

-איתור מוצרים וספקים- השלב הראשון דומה עבור יבוא אישי ויבוא מסחרי כאחד והוא הצורך לאתר את המוצר אותו רוצים לייבא בחו"ל ואת הספקים השונים דרכם ניתן להשיג אותו. כאשר מדובר ביבוא מסחרי, חשוב מאוד לבצע קודם כל סקר שוק ולברר האם המוצר כבר נמכר בארץ ובאיזה מחירים על מנת לבדוק את כדאיות התחרות.
איתור הספקים בחו"ל יכול להתבצע במספר דרכים- חברות סחר בינלאומיות, מנועי חיפוש ברשת, אינדקס מאגרי ספקים, המלצות אישיות וכמובן נסיעות לתערוכות ופגישות עם ספקים פוטנציאליים בחו"ל.

 

-בדיקת דוגמאות- אחרי שמאתרים כמה ספקים פוטנציאליים נהוג לבקש מהם דוגמאות של המוצר על מנת שניתן יהיה לבחון אותו מקרוב. הדוגמאות נשלחות באמצעות חברות שילוח בינלאומי. מומלץ לבקש מהספק את קוד המכס הבינלאומי של המוצר כדי לדעת כיצד לסווג אותו ולברר מהם המסמכים והאישורים הנדרשים על מנת לייבא אותו בכמות מסחרית.

 

-ניהול משא ומתן- אחרי שבוחרים את הספק מתחיל שלב המשא ומתן על המחיר, כאשר שני הצדדים רוצים לצאת מרוצים. המחיר הסופי יושפע מתנאי המכר, תנאי התשלום וגודל ההזמנה. לאחר ההסכמה על המחיר הספק צריך לשלוח מסמך הנקרא קדם חשבון- שמרכז את כל המידע על ההזמנה והתחייבות לזמן אספקה מסוים.

 

-סגירת העסקה- לא שסוכמו כל התנאים מגיע שלב הסגירה- משמע ביצוע ההזמנה הסופית בפועל, כפי שסוכמה בקדם חשבון על ידי הספק. היבואן צריך לשכור את שירותיה של חברת שילוח בינלאומי לצורך הובלת הסחורה לארץ וכן שירותי עמילות מכס שיטפלו בכל הנושא הבירוקרטי של המשלוח- טיפול במסמכים השונים, סיווג נכון של הסחורה, ביצוע תשלומי מכס, שחרור הסחורה ועוד. חברות אלו מספקות בדרך כלל גם שירותי שינוע יבשתיים שדואגים להעברת הסחורה לאחר שחרורה אל מקום מושבו של היבואן.

דילוג לתוכן