נח ניב - עמילות נכס ושילוח בינלאומי

שירותי עמילות מכס בתהליכי שילוח

חיפוש פוסטים
פוסטים אחרונים

המסחר הבינלאומי הוא תחום שהתפתח רבות בעקבות התפתחותו של הכפר הגלובלי של ימינו. אן בעבר רק חברות ענק בעלות אמצעים היו במרכז המסחר העולמי, היום ניתן לראות יותר ויותר שחקנים נכנסים למגרש של יבוא ויצוא סחורות בתהליכי מסחר אלו. השינויים הגלובליים הביאו לאפשרויות בלתי נגמרות של יחסי מסחר בין מדינות שונות והכניסו גיוון רב לעולם המסחר הבינלאומי.

כל מי שמחליט להיכנס לתחום של יבוא-יצוא צריך ללמוד ולהכיר את קודם כל את השוק בו הוא מתכוון לפעול. הכניסה לתחום אינה יכולה להיעשות לבד, אלא צריכה להיות מלווה בשכירת חברת עמילות מכס טובה ומקצועית. עמילי המכס הם למעשה החוליה המקשרת בין היבואנים והיצואנים לבין הרשויות השונות המעורבות בתהליכי המסחר. העיסוק ביבוא ויצוא דורש הבנה וניסיון בהליכים בירוקרטיים ופיננסיים מורכבים שרק סוכני מכס מורשים יודעים להתמודד איתם בצורה מסודרת ולכן אחד השלבים הראשונים בכניסה לעולם המסחר צריך להיות בחירת חברת עמילות מכס.

עם השנים חברות עמילות המכס החלו לספק גם שירותים נלווים ללקוחותיהם על מנת להפוך לגורם הבלעדי שמטפל בכל נושא השילוח שלהם וחשוב להכיר את מגוון השירותים טרם הבחירה בחברה מסוימת.

 

שירותים של חברות עמילות מכס

-תקשורת עם רשויות המס- זהו למעשה בסיס הפעילות של עמילות מכס. כל הקשר עם הרשויות, כולל תהליך סיווג נכון של הסחורה, הגשת טפסים והצהרות שונות, העברת תשלומי מס לרשויות והליכים בירוקרטיים שונים הם לב ליבה של עמילות המכס. זהו השירות הבסיסי אותו צריך לקבל מחברות אלו. הלקוח עצמו לא צריך לעמוד אל מול הרשויות, אלא לסמוך על נציגו עמיל המכס שיטפל בכל הנושא במקצועיות ואמינות.

 

-ביטוח סחורות- חלק בלתי נפרד מתהליך שילוח בינלאומי הוא התאמת ביטוח לסחורה המועברת. חלק מהמקצועיות של עמיל המכס הוא לדעת איזה ביטוח להציע ללקוח. היעד אליו אמורה להגיע הסחורה הוא הגורם החשוב ביותר בבחירת סוג הביטוח הנדרש. במפה העולמית ישנם אזורים שמוגדרים כמסוכנים יותר ולכן דורשים ביטוח מקיף יותר. בנוסף, צורת המשלוח, בשילוח אווירי או ימי גם כן משפיעה על הביטוח הרצוי וכן סוג הסחורה, כאשר יש סחורות שנחשבות לרגישות יותר ולכן הביטוח צריך להיות בהתאם. עמיל מכס מקצועי ימליץ ללקוחותיו על הביטוח המתאים ביותר.

 

טיפול מקיף בסחורה-להליך השילוח ישנם צדדים נוספים מלבד מעבר הסחורה בין מדינות. חברות עמילות מכס רציניות מציעות היום ללקוחותיהן שירותים נוספים כגון אריזה, אחסנה ושינוע יבשתי של הסחורות. זהו יתרון עצום כיוון שסל שירותים כזה הופך אותן למעשה לגורם הבלעדי האחראי על כל המסלול של הסחורה, מבלי שהלקוח יאלץ להיעזר בחברות נוספות להשלמת העסקה.

 

ניתן לראות, אם כן, כי חברות עמילות מכס הן הרבה יותר מגורם מקשר עם הרשויות ומוטלת עליהן היום אחריות רבה מתמיד. לכן חשוד להקפיד  על תהליך בחירה מקיף ורציני של החברה.

דילוג לתוכן