נח ניב - עמילות נכס ושילוח בינלאומי

שירותי עמילות מכס

חיפוש פוסטים
פוסטים אחרונים

שירותי עמילות מכס הם מגוון של שירותים שתפקידם הוא לארגן את מעברי הסחורות באמצעות המכס. כל הסחר הבינלאומי מתנהל למעשה באמצעות שירותי עמילות מכס.
עמיל מכס, המכונה גם סוכן מכס, הוא אדם שעבר הכשרה מקצועית ומוסמך לייצג לקוחות פרטיים, חברות ובעלי עסקים בהתנהלותם מול רשויות המכס השונות. הוא למעשה הנציג המוסמך של היבואנים והיצואנים כלפי שלטונות המכס.
השרשרת הלוגיסטית המורכבת של תהליכי יבוא יצוא מבוססת על תהליכים הדרגתיים ומורכבים שדורשים התמחות מיוחדת, ידע וניסיון רב, לכן כל מי שעוסק בסחר בינלאומי מחזיק באופן קבוע בהתקשרות עם חברת עמילות מכס.

תפקידים ושירותים של חברות עמילות מכס

תפקידיה של חברת עמילות מכס הם רבים וביניהם:

-סיווג והערכת הטובים לפני צאתו מארץ היעד. זה השלב בחשוב ביותר במעילות מכס, כיוון שהוא זה הקובע את עלויות המס.

-ייעוץ מקצועי בתחום הסכמי מסחר בינלאומיים בין ישראל למדינות שונות-ייעוץ המבוסס על הכרות מעמיקה עם אמנות הסחר הבינלאומי שישראל לקוחת בהן חלק.

-טיפול בניירת המקצועית והמיוחדת הנדרשת עבור כל משלוח בהתאם לסוג הטובין. שירות זה כולל גם את הגשת המסמכים לבית המכס.

-טיפול בתשלום מיסים ואגרות שונות לשלטונות המכס.

-ליווי צמוד ומקצועי לכל אורך הדרך, עד לשחרור הסחורה מהמכס.

בנוסף, ישנם גם שירותים שניתנים על ידי חברת עמילות מכס לאחר שחרור הסחורה כמו שירותי אחסנה והובלה בין יבשתית מהנמלים אל מקום היעד של המשלוח.

כיצד לבחור חברת עמילות מכס?

חשוב לבצע סקר שוק מקדים כאשר בוחרים חברת שירותי עמילות מכס. מדובר בתחום ותיק ומורכב שיש בו ספקי שירותים רבים. חשוב לבדוק את המוניטין של כל חברה, להתרשם מהוותק והניסיון שלה, מלקוחותיה המוכרים, לקבל המלצות וכמובן לבדוק את העלויות.
דגש נוסף צריך לשים על נושא ביטוח הטובין שהחברה מציעה. כל חברה רצינית של שילוח בינלאומי מציעה היום שירותי ביטוח לסחורות שמועברות באמצעותה לחושב לבדוק מה היקפו של הביטוח המוצע בה.בנוסף, חשוב לבדוק את השירותים הנלווים שמציעה החברה, כמו אחסנה והובלה ולבחור בצורה שקולה ומושכלת.

דילוג לתוכן